torsdag 20 november 2008

Det är mkt nu. Åt helvette med allt.

Nu är jag hemma. Det har varit en lång dag idag. Var på Evk (elev vårds konferans) Om mig idag och det var inte kul att sitta där. Man får sådan ångest och känner sig så sjukt dålig. Jag söker inget medlidande här nu utan jag måste bara få skriva av mig.

Hade det inte varit för att jag vill ta studenten så himla gärna så hade jag hoppat av hela skiten för längesedan. Jag ligger efter med så galet mycket, jag har så galet mycket att göra. Jag skulle igentligen behöva ett helt år på mig för att bara plugga ikapp allt. Förstår ni då hur mkt jag har att göra? Jag ångrar mig så för att jag är så fruktansvärt lat, och så himla skoltrött. Jag känner ingen som helst motivation till något och min frånvaro är eller ja den var fruktansvärt hög.

Idag under samtalet så gav rektorn mig en chans vilket jag är oerhört tacksam över. Han sa att om jag skärper mig och får gjort en del nu innan jul och får ner min frånvaro till 0% så ordnar han så att jag får skippa min apu (praktik) och plugga ikapp det jag ligger efter med under dom fem veckorna istället. Jag kommer alltså då att plugga i fem veckor på egen hand och en lärare kommer att komma och stämma av i slutet av dan vad jag har gjort m.m. Så nu måste jag verkligen skärpa mig och ta vara på denna chansen. För detta är inte en chans som alla elever får. //Johanna

0 kommentarer:

Skicka en kommentar